10 stycznia 2013

Pokemon X i Pokemon Y [Zapowiedź 3DS] {RPG}
(5)



      Niedawno świat obiegła wyczekiwana przez fanów serii Pokemon wieść - twórcy ich ulubionych gier przygotowują dwie nowe odsłony, przeznaczone na konsolę 3DS! Pierwszy trailer zamieszczony został w dostępnym w Nintendo eShop spocie "Pokemon direct". Przyjrzyjmy się bliżej Pokemon X oraz Pokemon Y!


Nowa perspektywa wydaje się ciekawym rozwiązaniem


      Filmik nie zdradza wiele, a na brzegach obrazu co rusz pojawiają się adnotacje, że to niekoniecznie finalny wygląd gry. Kilka rzeczy możemy jednak powiedzieć na pewno. Po pierwsze, zmienia się styl graficzny. Zamiast towarzyszącego Pokemonom od samego początku widoku z góry i malutkiego bohatera, świat przyjdzie nam obserwować prawie że zza pleców postaci, która tym razem nabierze o wiele bardziej humanoidalnych kształtów. Pociąga to za sobą zmianę perspektywy z jakiej patrzymy na otoczenie - miasta wydadzą się monumentalniejsze, a otwarte przestrzenie bardziej klimatyczne. Więcej będzie też, znanych zwłaszcza z edycji Black 2 i White 2, dynamicznych interakcji ze światem gry.


Wreszcie zobaczymy nasze Pokemony w pełnym 3D!

      Zmiany nie ominą również esencji rozgrywki, czyli kolekcjonowania Pokemonów i staczanych za ich pomocą pojedynków. Gry mają stanowić kolejną "generację", co wiąże się z zestawem zupełnie nowych stworków (w tym starterów) oraz najprawdopodobniej nowym światem. Najbardziej zadziwia nowy wygląd walk - Pokemony, zarówno nasze jak i wrogie, przedstawione zostaną za pomocą animowanych, trójwymiarowych modeli, a wyprowadzane przez nie ataki będą o wiele bardziej spektakularne. Graficznie kojarzy mi się to ze znaną skąd inąd serią Dragon Quest. Wieloletnich fanów serii ucieszy zapewne fakt, że w trójwymiarze zobaczymy również stworki z poprzednich generacji! Pojawią się też, oczywiście, nowe Pokemony legendarne (muszę przyznać, że w trailerze robią świetne wrażenie!).


Jeden z nowych Pokemonów-legend

      Czy Pokemon X i Pokemon Y odmienią oblicze serii, która, nie oszukujmy się, powoli zaczyna nudzić fanów powtarzanymi rozwiązaniami? Czy poprawią błędy "przekombinowanych" graficznie Black 2 i White 2? Na odpowiedź przyjdzie nam poczekać do października 2013, bo właśnie na wtedy zapowiedziano ogólnoświatową premierę!

P.S. Wspomniany filmik znajdziecie TUTAJ.

      

5 komentarzy:

  1. Jestem ogromnym fanem uniwersum Pokemon i marzy mi się jakaś dojrzała gra w nim osadzona, choć bardzo nikłe są na to szanse. Intrygują mnie nowe stwory, choć nie spodziewam się żadnych spektakularnych gatunków. Same startery nie do końca przypadły mi do gustu, ale i tak prezentują się lepiej niż te z trzeciej i piątej generacji. Co do samej gry - moimi faworytami nadal pozostają Leaf Green i Emerald, wątpię, by X/Y udało się to zmienić. Nie jestem przekonany, czy osadzenie środowiska w 3D okaże się dobrym rozwiązaniem, choć sama perspektywa walk w trójwymiarze jak najbardziej mi się podoba. No i mam nadzieję, że twórcy się nade mną zlitują i spotkam swoich ulubieńców - Oddisha, Arboka, Lairona, Mareepa i wielu, wielu innych. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm, w sumie ciężko mówić o dojrzałości w kontekście Pokemonów. Mi zależałoby bardziej na tym, żeby w grach z nimi więcej było tego "czegoś", co sprawiło, że Yellow, Silver i Sapphire przeszedłem na swoim Gameboyu chyba z tuzin razy, a mniej tanich chwytów graficznych, które skutecznie mnie powstrzymały przed skończeniem Black 2...

      Jeżeli już mówimy o faworytach, to rzeczywiście, trzecia generacja jest bezapelacyjnie najlepsza, ale poza tym urzekły mnie HeartGold i SoulSilver, głównie stylem graficznym, który kojarzył mi się własnie ze starymi Pokemonami :-)

      Usuń
    2. Chodziło mi to to, że chętnie widziałbym inną historię niż "bohater ma dziesięć lat, dostaje swojego pierwszego Pokemona i wyrusza po osiem odznak aby wygrać Ligę Pokemon, a po drodze napotyka organizację złoczyńców, która chce opanować świat". Uniwersum jest na tyle bogate i pełne niedomówień, że można zawrzeć w nim dojrzałe historie poruszające inne wątki niż przyjaźń i rywalizacja :)

      Usuń
    3. To zwracam honot, tu masz rację. I może rzeczywiście byłby to dobry moment na taki krok, bo nowa szata graficzna wygląda odrobinę poważniej, pasowałaby więc do takiej koncepcji :-)

      Usuń
    4. honor*

      Uroki pisania z telefonu :-)

      Usuń