27 marca 2013

Dungeon Plunder [Recenzja iOS] {Taktyczne RPG}
(0)



        Głównym bodaj założeniem gier na smartfony uzależnianie gracze i sprawianie, żeby miał ochotę spędzić przy tytule jak najwięcej czasu. Różne studia robią to w różny sposób - dzielenie rozgrywki na krótkie mecze, codzienne bonusy, odnawialna energia. Istnieją jednak tytuły, które same w sobie są tak dobre, że nie mamy ochoty od nich odejść. Należy do nich z pewnością Dungeon Plunder.



        Zdecydowanie najbardziej w Dungeon Pluder zachwyca system walki, więc od niego zacznę. Pomysłowy i bardzo losowy, przywodzi na myśl tytuły z serii Puzzle Quest, jednocześnie zachowując wyjątkowość. Opiera się on o zasady kasynowego jednorękiego bandyty - mamy 5 rolek, a na każdej z nich kilka symboli. W każdej turze walki uruchamiamy maszynę i losujemy pięć obrazków. Wybieramy te z nich, które nas w danej chwili interesują, po czym kręcimy raz jeszcze. Uzyskany po tych dwóch losowaniach zestaw obrazków zdefiniuje naszą akcję w tej turze - dwie lub więcej tarcz pozwoli zablokować atak przeciwnika, a tyleż symboli odpowiedniego dla naszej postaci rodzaju broni spowoduje wyprowadzenie ciosu. System jest z jednej strony prosty i szybki do opanowania, a z drugiej daje masę frajdy w połączeniu ze skillami postaci, wpływającymi na przykład na ilość dodatkowych obrotów czy zadawane obrażenia.



Mamy trzy rodzaje postaci - wojownika, maga 
oraz łotrzyka.

        Jeżeli już mowa o postaciach, mamy ich w tym momencie trzy rodzaje - wojownika, maga oraz łotrzyka, a w planach są kolejne dwa. Każdym bohaterem gra się trochę inaczej, przy czym każda z mechanik jest przemyślana i dopracowana. Warrior otrzymuje bonusy do ataku i obrony oraz ma dwa rodzaje znaczników broni, mag ma wskaźnik many, dający mu szanse na obrażenia krytyczne, a łotrzyk korzysta z trucizny, która zwiększa jego obrażenia i paraliżuje oponentów.



Gra posiada świetny system spadków!

        Gra posiada system ekwipunku, poziomy postaci, questy (zwykle zabij X sztuk potwora Y, a dostaniesz nagrodę Z) oraz świetny system spadków. Polega on na tym, że po śmierci naszego bohatera kolejna stworzona postać rozpocznie przygodę z lepszym ekwipunkiem i większą ilością złota. Nie jest to nowość, jednak w tym wypadku pomysł dopracowano, dodając do niego jeszcze system run - im dalej dojdzie nasza postać zanim zginie, tym lepszego rodzaju punkt runiczny dostaniemy. Tenże punkt pozwoli nam odblokować pasywną zdolność, która odtąd będzie działać na wszystkie kolejne postacie.



        Podsumowując, Dungeon Plunder jest zdecydowanie grą wartą polecenia! Z jednej strony bardzo wciąga, a z drugiej nie stosuje w tym celu tanich chwytów. Grafika jest co prawda specyficzna, a muzyka po prostu jest, ale całościowo to naprawdę dobra aplikacja. Polecam wszystkim posiadaczom iOS!


 Plusy
 Minusy
  • Wciąga!
  • Zróżnicowane klasy postaci
  • Świetny system walki
  • Dobrze zrobiony system dziedziczenia
  • Częste uaktualnienia



Uwagi:
  • specyficzna grafika nie każdemu przypadnie do gustu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz