30 marca 2013

GA7: Temple of the Spider God [Recenzja Android, iOS] {Tekstowa}
(0)



        Trafiasz na najnowszy tekst Recenzji Gier Kelevandosa. Jest bardzo ciekawy i myślisz, że chciałbyś go przeczytać. Co robisz?

            Jeżeli decydujesz się przeczytać tekst, przejdź na Stronę 2 >>

            Jeżeli decydujesz się uciekać, przejdź na Stronę 456 >>


        Ciekawe jak wielu z Was kojarzy ten typ gry. Tekstowe "przewijanki", które największy tryumf święciły na DOSie, a potem w erze gier komórkowych w java, dzisiaj są już gatunkiem zapomnianym. Wciąż jednak powstają i korzystają z najnowszych zdobyczy mobilnej techniki, czego dowodem jest GA7: Temple of the Spider God.


        Dzieło studia Tin Man Games należy do gatunku gamebooków, czyli czegoś, co dość celnie obrazuje początek recenzji. Zostaje nam opowiedziana interaktywna historia, którą poznajemy strona po stronie. Dosłownie, bo w zależności od naszych decyzji, posiadanych przedmiotów i obranej ścieżki, będziemy skakać od jednej strony do drugiej. Nie ma szans na poznanie całej historii w trakcie jednej rozgrywki, co jest zdecydowanie plusem.



"Nie ma szans na poznanie całej historii w trakcie jednej rozgrywki"




         Mimo książkowej oprawy, gra posiada dodatkowe elementy składające się na całkiem niezłą, erpegową wręcz, mechanikę. Nasza postać zarabia w trakcie przygody pieniądze, za które możemy w odpowiednich lokacjach zakupić wyposażenie, mikstury lecznicze czy przedmioty fabularne. Wszystko to stanowi podstawę dla świetnie zrobionego systemu rzutów kośćmi. W zależności od tego ile mamy punktów ataku i obrony, rzucamy odpowiednią ich ilość, a od wyniku rzutu zależy sukces lub porażka naszej akcji. Same rzuty są przy tym pięknie zanimowane i przywodzą na myśl Crimson Shroud z 3DSa.



 "Gra posiada ogromną ilość zawartości do odblokowania!"



        Poza opisanymi elementami, jest jeszcze kilka rzeczy, dla których warto wypróbować aplikację. Pierwszą z nich jest możliwość wyboru trybu gry. Tryb Classic to to, co opisałem powyżej - przechodzimy na odpowiednie strony zależnie od naszych wyborów, rzucamy kośćmi w odpowiednich momentach oraz mamy dwie zakładki na całą grę (pełnią one funkcję save'ów). Drugi z trybów, Casual, jest przeznaczony dla tych, którym zależy bardziej na historii i nie mają ochoty powtarzać gry w razie śmierci. Tym razem liczba zakładek jest nieograniczona, naszą postać możemy w dowolnym momencie gry uleczyć, a specjalny przycisk odblokowuje na żądanie wszystkie opcje dialogowe, niezależnie od np. wyniku walki czy posiadanych przedmiotów. Poza tym gra posiada ogromną ilość zawartości do odblokowania! Artworki, na które natrafimy w czasie gry trafiają do galerii, a zaimplementowany system achievementów pozwala na masę dodatkowej zabawy!
 

        Podsumowując, Gamebook Adventures 7: Temple of the Spider God jest naprawdę dobrą grą. Z jednej strony przypomina stare, java'owe przewijanki, a z drugiej korzysta ze wszystkich technicznych zdobyczy mobilnego grania - grafiki są piękne i szczegółowe, a animacja rzutów kością zachwyca. Polecam wszystkim, którzy lubią spokojną, nastawioną na opowiadanie historii rozgrywkę. Na pewno się nie zawiedziecie. Dodam jeszcze, że gra dzieje się we wspólnym świecie z innymi tytułami serii, dzięki czemu ulubione krainy i lokacja przyjdzie nam nieraz odwiedzać wielokrotnie w trakcie różnych przygód!

 


Plusy
Minusy
  • dobra mechanika
  • piękna grafika
  • dwa tryby gry - Classic i Casual
  • piękne artworki
  • masa zawartości do odblokowania
  • miła dla oka animacja kostek

Uwagi:
- mało dynamiczna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz