02 kwietnia 2013

Dungeon Hearts [Recenzja PC] {Indie}
(2)




        Ciężko jest mówić o Dungeon Hearts, bohaterce tej recenzji, bez porównywania jej do innych gier.  Historia przywodzi na myśl pierwsze Final Fantasy, rozgrywka jest połączeniem Tetrisa i serii Puzzle Quest a cały zamysł graficzny przypomina Guitar Hero. Jednak dzięki połączeniu tych wszystkich elementów twórcom udało się stworzyć świetną grę, od której naprawdę ciężko się oderwać!



         W Dungeon Hearts grupa czterech bohaterów, Wojownik, Mag, Kapłan i Łucznik podejmują się misji poskromienia wielkiego zła, które nawiedziło krainę. Aby tego dokonać, wyruszają w podróż, pokonując każdego napotkanego przeciwnika.

"Świetna gra, od której naprawdę ciężko się oderwać!"
 


        Gra opiera się na pojedynczych rozgrywkach, więc zaczniemy ją i zakończymy w tym samym posiedzeniu (najpewniej, jednak istnieje w razie czego opcja zapisu), a na końcu otrzymamy wynik punktowy. Skończyć możemy na dwa sposoby – zabijając wielkiego złego lub ginąc z rąk jego sług. Całość jest bardzo dynamiczna, wymaga refleksu, spostrzegawczości i podzielności uwagi. Podobnie jak w serii Puzzle Quest, naszym celem jest łączenie takich samych symboli w trójki, co pozwala nam zadać obrażenia potworowi.  Podstawową różnicą jest ekran gry, który w Dungeon Hearts nie jest statyczny – kolorowe symbole nieprzerwanie jadą w stronę naszych herosów, w końcu znikając lub nawet zadając im obrażenia. Musimy je przestawiać i odpalać wystarczająco szybko, jednocześnie niszcząc te z nich, które są dla nas szkodliwe.

 
        Brniemy do przodu, walka po walce, a po każdej z nich dostajemy bonusowy zestaw symboli, pozwalający nam podnieść poziomy naszych bohaterów i odblokować ich specjalne umiejętności (po 4 dla każdego). Znów, levelowanie ma limit czasowy, musimy więc działać szybko!

 
        Napotkani przeciwnicy są do pewnego stopnia losowi, a co kilka walk napotkamy bossa, silniejszego od reszty. Dodatkowo każdy z wrogów wprowadza do walki jeden lub kilka specjalnych znaczników, zmuszając nas do modyfikowania strategii. W głównym menu mamy bestiariusz, w którym znajdziemy dodatkowe informacje na temat napotkanych wrogów, typów symboli oraz umiejętności naszych bohaterów. Gra ma również Achievementy Steam oraz sieciową tabelę najlepszych wyników.


         Podsumowując, Dungeon Hearts jest warte wypróbowania i zapewne spodoba się sporej większości graczy. Można w nią grać zarówno dla czystej zabawy jak id la wyniku, więc każdy znajdzie tu coś dla siebie. Przyjemna dla oka grafika oraz żywa muzyka również dodają do całości, sprawiając, że gra jest ciekawym doświadczeniem. Tytuł może się nie spodobać jedynie osobą, które preferują powolną rozgrywkę, ponieważ tutaj jej brak. Jednak jeżeli szukasz fajnej, ciekawej gry dla wypełnienia wolnego czasu, właśnie znalazłeś godna kandydatkę!





 Plusy
 Minusy
  • Ciekawy pomysł na rozgrywkę
  • Kombinacja najlepszych elementów wielu gier
  • Losowość przeciwników
  • Wymagająca
  • Masa zabawy!

Uwagi:
- bardzo dynamiczna, wymaga refleksu

2 komentarze: